Over mij

contact

Roos Barthels – Mindfulness training Zwolle

Mijn naam is Roos Barthels. Sinds 2013 bied ik wekelijks mindfulness trainingen aan voor volwassenen waarbij ik gebruik maak van mijn achtergrond als therapeut. Elke keer is het weer zo bijzonder om de effecten te zien die in 8 weken voor m’n neus zichtbaar worden.. Mindfulness is onderdeel van mijn leven geworden, ik ben er elke dag mee bezig en het heeft me naast meer rust ook aanvaarding, richting en vriendelijkheid naar mezelf en de mensen om me heen gebracht. Ik werk veel vanuit het lijf; alle informatie die je nodig hebt over hoe het met je gaat vind je in het lichaam. De kunst is ernaar te luisteren en vanuit daar (weer) goed voor jezelf te zorgen. Deelnemers hierin begeleiden vind ik een dankbare en erg leuke taak.

Mijn trainingen geef ik vanuit rust, met genoeg ruimte om te delen voor wie dat wil, maar ook met de vrijheid om niets te hoeven zeggen als je dat niet wilt. Openheid, veiligheid en vertrouwen vind ik erg belangrijk; deze thema’s bewaak ik met zorg. Voel je welkom!

roos Barthels - Mindfulness trainer zwolle

Mindfulness trainer VMBN lid Categorie 1. Achtergrond: psychomotorische therapie en adem- en ontspanningstherapie.

Neem contact op

Ervaringen van anderen

– deelnemers aan de mindfulness training –

“Roos heeft mij in 8 weken meegenomen op reis naar mijzelf. Niet zweverig of wollig , maar heel goed aansluitend bij het alledaagse leven. We kregen praktische oefeningen aangereikt in een mooie rustgevende omgeving. Daarnaast hebben we thuis veel geoefend. Ik heb mijzelf tijdens deze reis teruggevonden. Ik heb veel meer rust gekregen in moeilijke situaties en kan meer genieten van alles wat goed is in mijn leven.”

- Eva Leferink -

“Wow wat kan ik dit iedereen aanraden! Na jarenlang de hele “mindfulness hype” aan mij voorbij te hebben laten gaan “#iets met… te zweverig voor mij”, was ik na een gevolgde stiltedag bij Roos toch ineens om. Ik wilde dit gaan uitproberen.
Na een periode van burn-out verschijnselen was ik toe aan een manier van leven waarbij meer ruimte was voor zelfcompassie en mildheid. Ik wilde gaan proberen mijn aandachtspier te vergroten, meer in het nu leren leven en meer focus te krijgen op wat er echt toe doet en belangrijk is.
Wat mij aansprak in de training is dat het totaal niet zweverig is maar heel praktisch en nuchter. Het duidelijke werkboek erbij is mooi als back up te gebruiken. De geleverde dropbox bestanden met meditatie oefeningen geven je zoveel houvast en rust om mee te gaan oefenen en het echt in de praktijk te gaan brengen. Echt geweldig handig!
Verder is het fijn dat Roos in de training zoveel openheid en rust creëert en er heel veel ruimte is om te oefenen met elkaar en daarnaast tijd is voor nabespreking en theoretische onderbouwing. Wat mij de training heeft opgeleverd is dingen te laten zijn, “het is zoals het is..”
Kortom.. dit gun je iedereen om te ervaren en ik hoop Roos nog vaak terug te zien op stiltedagen en oefenavonden!”

- Christel -
” Acht avonden mindfulness training van Roos: wat een rijkdom om te mogen ervaren! Roos weet een heel veilige en rustige sfeer neer te zetten, waarin binnen de kleine groep direct een gevoel van vertrouwen en vertrouwdheid aanwezig is.

De praktische oefeningen uit de training hebben me weer een stapje verder gebracht op mijn pad. Bewustwording van gevoelens en emoties, prettige en minder prettige. Het voelt als een ware rollercoaster in mijn lijf. Dat Roos dit met deze training zo bij mij heeft weten te triggeren, daar ben ik enorm dankbaar voor. Dit gun ik iedereen!”

- Jobke -
“Ik wilde de training doen om beter om te leren gaan met stress die ik ervaar. Ik heb door de training fijne handvatten gekregen om daar mee aan de slag te kunnen gaan, beter stress op te kunnen vangen en liever voor mezelf te kunnen zijn. De training heeft mijn ‘aandacht-spier’ veel actiever gemaakt.
Wat ik prettig vond aan de training was de (kleine) groep, het werkboek met behulpzame en heldere teksten, de opbouw van de training, de openheid en oprechtheid van de trainer, de prettige sfeer van locatie en oefenruimte, en zeker de opgenomen oefeningen om thuis te kunnen oefenen. Ik kan de training dan ook absoluut aanraden!”
- Karen -

“In een tijd van drukte en stress vergeten we nog weleens voor ons zelf te zorgen. Vaak vanuit het idee dat we daar geen tijd voor hebben. Ik zou iedereen willen aanraden toch de tijd vrij te maken. In een prachtige omgeving van een oud klooster past de uitnodiging om even helemaal stil te staan.

Mindfulness is een fijne manier om goed voor jezelf te zorgen. De cursus is praktisch direct toepasbaar door de oefeningen in de cursus en tevens door een fijn boekje met oefeningen voor thuis. Roos is rustig en pragmatisch en straalt vertrouwen uit in alle deelnemers waardoor ze een veilig oefenklimaat weet te realiseren.”

- Deelnemer -

“De mindfulness training bij Roos was een waardevolle ervaring met iedere week een ander thema. Al jaren heb ik last van terugkerende depressies. Het oefenen en het gesprek daarover, heeft mij geholpen om te kunnen zijn met wat er is.

Tijdens de training kwam ik uit mijn ‘negatieve gedachten’ modus en leerde ik er ook thuis mee te ‘zijn’. Kunnen zijn met de pijn en de aandacht verleggen, in plaats van er tegen te vechten. Met de training, oefenbestanden en het werkboek, heeft Roos mij de handvatten gegeven om tijdens en na de training verder te kunnen.

Het maakt niet uit wie je bent of wat je doet, hier mag en kan je zijn. Gestrest, nieuwsgierig, een depressie of een workaholic , voor iedereen is hier plek. Het is je eigen proces. Bedankt Roos.

- Nienke -

“Om wat zachter voor mezelf te worden begon ik de 8-daagse mindfulness training bij Roos. De training heeft me hier enorm bij geholpen. Dat niet alleen, ik ervaar nog veel meer positieve veranderingen, zoals: 

– Ik stel minder eisen aan mezelf, zonder mijn ambitie te verliezen.

– Mijn geheugen is beter geworden.

– Tijdens het autorijden houd ik me nu bijna altijd aan de maximum snelheid omdat ik me minder gehaast voel.

– Na een mindfulness oefening lees ik ongeveer drie keer(!) sneller omdat ik me beter kan concentreren (ik heb het gemeten).

Ik heb minder vaak last van een pijnlijke onderrug of stijve spieren in mijn schouders.

– Mijn zit- en sta-houding zijn verbeterd.

– Ik kan beter mijn grenzen voelen en aangeven. 

– Mijn emoties zijn levendiger geworden.

Roos is een prettige en bekwame trainer. Haar rust en stabiliteit werken besmettelijk en ze zegt wijze dingen zonder me het gevoel te geven dat ik zelf niet wijs ben”

- Jin -