MindfulYoung

Mindfulness training voor jongeren van 13 t/m 18 jaar

Inhoud van de mindfulness training voor jongeren

In de mindfulnesstraining leren jongeren zichzelf tot rust te brengen, te stoppen met piekeren, te vertrouwen op kwaliteiten in zichzelf en goed voor zichzelf te zorgen. Dit maakt dat ze over het algemeen een betere stemming krijgen, meer energie, een sterker en positiever zelfbeeld en dat ze meer grip ervaren op emoties. Ook vaardigheden als plannen, organiseren en het bedenken van oplossingen worden door middel van meditatie versterkt.

Contact

Jongeren krijgen vandaag de dag een heleboel prikkels te verwerken. Om jezelf een beetje staande te kunnen houden is het prettig om in staat te zijn te ontspannen en een ‘hoofd vol gedachten’ tot rust te kunnen brengen. Het is helpend om te weten hoe je als kind al met allerlei emoties, zowel fijne als lastige, om kunt gaan zonder er helemaal door meegesleept te worden en zonder ze te negeren. Dat is onder andere wat we met de mindfulnesstaining doen. Het effect hiervan is dat zelfvertrouwen en levensvreugde toenemen en je naast de wereld van buiten ook de wereld binnenin jezelf leert kennen.

Stress herkennen

De training MindfulYoung is erop gericht om stress te verminderen. Maar hoe herken je stress? Je kan het onder andere merken aan de volgende klachten:

– moeite met concentreren

– Slecht slapen
– Zorgen maken, piekeren en malen

– Moeite met ontspannen

– Onrust en veel afleiding zoeken
– Lusteloosheid, somberheid

– Weinig energie en veel moe
– Vaak overprikkeld, snel emotioneel

Mindfulness is een praktische en stress verminderende training. Wil je meer lezen over mindfulness en wat de effecten zijn?

Meer info over mindfulness

De trainer

Het is belangrijk je goed te voelen bij de trainer die de mindfulness training aanbiedt. Dat helpt in het eigen maken van de nieuwe vaardigheid die je gaat leren. Meer over mij weten?

Over mij

Is mindfulness iets voor jou?

De mindfulness training is een stressreductie training. Stress is een breed begrip, waarbij de klachten per persoon verschillen. Onderstaand een lijstje met symptomen van stress die zou kunnen herkennen.

  • spanning/stijfheid in het lichaam
  • onrust/gevoel van haast hebben
  • snel afgeleid zijn
  • piekeren/malen
  • burn-out/ overspannenheid
  • moeheid
  • somberheid/lusteloosheid
  • snel geprikkeld of emotioneel

Het is heel logisch als je vragen hebt over mindfulness; daarom heb ik geprobeerd zo veel mogelijk vragen alvast voor je te beantwoorden

Veelgestelde vragen

Doe mee

De trainingen worden gegeven op twee locaties en starten regelmatig. Ben je benieuwd wanneer er weer een kans is om je in te schrijven?

Agenda