Mindfulness

Is mindfulness iets voor jou?

De mindfulness training is een stressreductie training. Stress is een breed begrip, waarbij de klachten per persoon verschillen. Onderstaand een lijstje met symptomen van stress die zou kunnen herkennen.

  • spanning/stijfheid in het lichaam
  • onrust/gevoel van haast hebben
  • snel afgeleid zijn
  • piekeren/malen
  • burn-out/ overspannenheid
  • moeheid
  • somberheid/lusteloosheid
  • snel geprikkeld of emotioneel

Zit je even niet lekker in je vel? Heb je last van stress- of spanningsklachten?
Of misschien ben je vaak moe en vind je het lastig om van dingen te genieten?
Mindfulness kan je helpen, volg een praktische 8-weekse training waarin je zelf meer rust en ruimte creëert in je leven.

Welke mindfulness training past bij jou?

Hieronder vind je info over de verschillende mindfulness trainingen die je kan volgen in een groep of individueel.

Ben je op zoek naar de originele mindfulness training? Kijk dan bij MindfulBasis.

MindfulBasis

De originele 8-weekse mindfulness training voor volwassenen

MindfulYoung

Mindfulness training voor jongeren van 13 t/m 18 jaar

MindfulKids

Mindfulness training voor kinderen van 4 t/m 8 en 9 t/m 12 jaar

Mindful2Work

Mindfulness training speciaal ontworpen voor medewerkers

MindfulPrivé

De mindfulness training 1 op 1 afgestemd op jouw agenda

Stiltedag

Een hele dag vol aandacht voor jezelf vanuit vriendelijkheid

“Mindfulness = wetenschappelijk bewezen”

De mindfulnesstraining (MBSR) is een wetenschappelijk bewezen methode om beter om te leren gaan met stress. Uit onderzoek is gebleken dat stress één van de grootste oorzaken is van lichamelijke en mentale klachten. De 8-weekse mindfulness training vermindert stress,  verhoogt de productiviteit en brengt je zenuwstelsel tot rust.

De trainer

Het is belangrijk je goed te voelen bij de trainer die de mindfulness training aanbiedt. Dat helpt in het eigen maken van de nieuwe vaardigheid die je gaat leren. Meer over mij weten?

Over mij

Doe mee

De trainingen worden gegeven op twee locaties en starten regelmatig. Ben je benieuwd wanneer er weer een kans is om je in te schrijven?

Agenda

WAT IS MINDFULNESS?

We leven het grootste deel van onze dag op de automatische piloot. Terwijl je aan het fietsen, autorijden, praten, douchen bent, dwalen je gedachten regelmatig af en heb je vaak niet in de gaten wat je nou precies aan het doen bent. Je mist bijvoorbeeld de afslag op de snelweg of je hebt niet door dat iemand je een vraag stelt. Dit zijn nog behapbare ietwat vervelende momenten, waar je waarschijnlijk niet al te veel last van hebt.

Maar wat nou als je ‘s avonds rustig in je bed ligt voordat je gaat slapen en het grote piekeren en malen begint? Of je had een spannende vergadering op je werk en je blijft maar datzelfde moment wat je lastig vond herhalen in je hoofd? Ook dat gaat automatisch en hier kunnen we veel last van hebben. De stress die hierdoor ontstaat kan je ervaren als chaos in het hoofd, onrust, spanning of het gevoel hebben steeds maar ‘aan te staan’.

Door middel van mindfulness kan je uit deze stressmodus stappen. Je krijgt handvaten aangeboden waardoor je er zelf voor kunt kiezen niet mee te gaan in piekergedachten of onrust. In plaats daarvan leer je je aandacht te richten zodat er meer ruimte ontstaat voor rust, acceptatie en ontspanning. Daarvoor hoef je niet je best te doen. De training is er op gericht om de lat niet te hoog te leggen en vriendelijker te worden richting jezelf.

Effecten

Het effect van mindfulness op je leven kan groot zijn. Zelf weer in het centrum van je leven kunnen gaan staan, weer grip ervaren, dat is de wat de meeste mensen na het volgen van de training ervaren als zeer prettig. Het is bevrijdend om te merken dat je niet meer afhankelijk hoeft te zijn van dat

eeuwige gepieker of het overheersende gevoel van haast en onrust. De meeste mensen voelen zich na de trainingen rustiger en meer ontspannen, hebben meer overzicht, kunnen datgene wat lastig is makkelijker accepteren, vinden het makkelijker om te genieten en hebben meer energie.