MINDFULNESS TRAINING

Zit je even niet lekker in je vel? Heb je last van stress- of spanningsklachten? Of misschien ben je vaak moe en vind je het lastig om van dingen te genieten? Mindfulness kan je helpen, volg een praktische 8-weekse training waarin je zelf meer rust en ruimte creëert in je leven.

Mindfulness = wetenschappelijk bewezen

De mindfulnesstraining (MBSR) is een wetenschappelijk bewezen methode om beter om te leren gaan met stress. Uit onderzoek is gebleken dat stress één van de grootste oorzaken is van lichamelijke en mentale klachten. De 8-weekse mindfulness training vermindert stress,  verhoogt de productiviteit en brengt je zenuwstelsel tot rust.

We leven het grootste deel van onze dag op de automatische piloot. Terwijl je aan het fietsen, autorijden, praten, douchen bent, dwalen je gedachten regelmatig af en heb je vaak niet in de gaten wat je nou precies aan het doen bent. Je mist bijvoorbeeld de afslag op de snelweg of je hebt niet door dat iemand je een vraag stelt. Dit zijn nog behapbare ietwat vervelende momenten, waar je waarschijnlijk niet al te veel last van hebt.

 

 

Maar wat nou als je ‘s avonds rustig in je bed ligt voordat je gaat slapen en het grote piekeren en malen begint? Of je had een spannende vergadering op je werk en je blijft maar datzelfde moment wat je lastig vond herhalen in je hoofd? Ook dat gaat automatisch en hier kunnen we veel last van hebben. De stress die hierdoor ontstaat kan je ervaren als chaos in het hoofd, onrust, spanning of het gevoel hebben steeds maar ‘aan te staan’.

 

 

Door middel van mindfulness kan je uit deze stressmodus stappen. Je krijgt handvaten aangeboden waardoor je er zelf voor kunt kiezen niet mee te gaan in piekergedachten of onrust. In plaats daarvan leer je je aandacht te richten zodat er meer ruimte ontstaat voor rust, acceptatie en ontspanning. Daarvoor hoef je niet je best te doen. De training is er op gericht om de lat niet te hoog te leggen en vriendelijker te worden richting jezelf.

WAT IS MINDFULNESS?

IETS VOOR JOU?

De mindfulness training is een stressreductie training. Stress is een breed begrip, waarbij de klachten per persoon verschillen. Hiernaast een klein overzicht van klachten die je kan herkennen.

spanning/stijfheid in het lichaam

onrust/gevoel van haast hebben

snel afgeleid zijn

piekeren/malen

burn-out/ overspannenheid

moeheid

somberheid/lusteloosheid

snel geprikkeld of emotioneel

EFFECTEN

Het effect van mindfulness op je leven kan groot zijn. Zelf weer in het centrum van je leven kunnen gaan staan, weer grip ervaren, dat is de wat de meeste mensen na het volgen van de training ervaren als zeer prettig. Het is bevrijdend om te merken dat je niet meer afhankelijk hoeft te zijn van dat

eeuwige gepieker of het overheersende gevoel van haast en onrust. De meeste mensen voelen zich na de trainingen rustiger en meer ontspannen, hebben meer overzicht, kunnen datgene wat lastig is makkelijker accepteren, vinden het makkelijker om te genieten en hebben meer energie.

RECENSIES MINDFULNESS TRAINING

“Roos heeft mij in 8 weken meegenomen op reis naar mijzelf. Niet zweverig of wollig , maar heel goed aansluitend bij het alledaagse leven. We kregen praktische oefeningen aangereikt in een mooie rustgevende omgeving.

Lees verder

 

 

“Wow wat kan ik dit iedereen aanraden! Na jarenlang de hele "mindfulness hype" aan mij voorbij te hebben laten gaan "#iets met... te zweverig voor mij", was ik na een gevolgde stilte dag bij Roos toch ineens om. Ik wilde dit gaan uitproberen. Na een periode van burn-out verschijnselen was ik toe aan een manier van leven waarbij meer ruimte was voor zelfcompassie en mildheid.

Lees verder

 

 

“Ik wilde de training doen om beter om te leren gaan met stress die ik ervaar. De training heeft mijn 'aandacht-spier' veel actiever gemaakt. Ik heb nog een hele weg te gaan in het 'mindful zijn' maar ik heb door de training fijne handvatten gekregen om daar mee aan de slag te kunnen gaan, beter stress op te kunnen vangen en liever voor mezelf te kunnen zijn.

Lees verder

 

 

“In een tijd van drukte en stress vergeten we nog weleens voor ons zelf te zorgen. Vaak vanuit het idee dat we daar geen tijd voor hebben. Ik zou iedereen willen aanraden toch de tijd vrij te maken.

 

Lees verder

 

 

GROEPSTRAINING

8-weekse groepstraining (MBSR);

kleine groepen & persoonlijke begeleiding

INDIVIDUELE TRAINING

8-weekse training 1 op 1; zelf je training plannen, wanneer het jou uitkomt

HOME

MINDFULNESS

OVER MIJ

MINDFUL2WORK

ADEMTHERAPIE

AGENDA

CONTACT

privacy statement

copyright     2018 Roos Barthels